Varukorg produkt - 0,00 kr

Din varukorg är tom.

Summa (Inkl. moms): 0,00 kr
img

SNABB LEVERANS

Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar

img

FRÅGOR OCH SVAR

Söker Du svar?

img

ÅTERKOPPLING FRÅN KUNDER

Kunders erfarenheter

img

Klarna-Säker shopping

Delbetalningar, 14 dagars faktura

Frågor och svar

F: Jag har lagt en order men inte fått någon bekräftelse via e-post. Varför det och kommer ordern att hanteras?
S: Om orderstatusen efter orderläggandet visade lyckad beställning kommer ordern att hanteras normalt. Bekräftelsen sändes automatiskt till Din e-postadress. Om Du inte ser den, kolla även Din skräppost eller papperskorgen, ibland klassas sådana automatiska e-postmeddelanden som skräppost av Google.com och Hotmail.com. Om Du fortfarande inte hittar den, skriv till oss och vi bekräftar statusen för Din order.

F: Säljer ni 100% nya, obegagnade originalprodukter?
S: Ja, vi säljer uteslutande nya, obegagnade mobila enheter som är 100% original och SIM olåst.

F: Varför har jag inte fått någon order- och leveransbekräftelse till min e-postadress?
S: Ibland klassas sådana automatiska e-postmeddelanden som skräppost av Google.com och Hotmail.com. Var god kolla Din skräppost.

F: Vad betyder T-Mobile, Vodafone, O2 i telefoners namn och betyder det att dessa telefoner är SIM-låsta?
S: Operatörer såsom T-Mobile, Vodafone, O2 är ursprungliga återförsäljare och ingenting annat. Alla dessa telefoner är EU SIM olåst.

F: Varför har ni olika priser på samma telefonmodell? Finns det några tekniska skillnader?
S: Ibland finns det vissa skillnader i leverantörspriser, alla våra priser baseras på inköpspriserna. Alla telefoner av samma modell är tekniskt och visuellt identiska.

F: Har era mobiltelefoner svensk meny?
S: Ja, 99% av våra telefoner har meny på svenska och alla EU europeiska språk. HTC är ett undantag, vissa Xiaomi, HTC-modeller har begränsade språkalternativ. Information om detta anges i tekniska specifikationer på produktsidan för varje modell och du kan alltid titta efter: Menyspråk: CZ,DK,DE,EE,GB,ES,FR,HR,IS,IT,LV,LT,HU,NL,NO,PL,PT,RO,SL,SK,SRB,FI, SE ,TR,GR,BG,RU

F: Vad är garantitiden och vem sköter garantireparationer?
S: Alla våra modeller har 2 års europeisk officiell tillverkargaranti. Endast Apple,Blackberry,Motrola-enheter har 1 års begränsad garanti. Information om Ditt närmaste reparations- eller garanticenter finns här: http://www.mobilyx.se/garanti
Om Din lokala serviceverkstad inte kan reparera produkten ska Du returnera den till oss. Vi reparerar eller byter ut den och sänder den till Dig gratis. Returneringskostnader betalas dock av köparen.

F: Vad är DOA?
S: DOA står för Dead on Arrival och betyder att produkten är trasig vid leverans. Ett fåtal tillverkare erbjuder DOA-utbyte istället för reparation, det vill säga att du får en helt ny produkt. Villkoren för DOA-utbyte är olika beroende på tillverkare, men ofta ska produkten anmälas inom en begränsad tid från fakturadatumet och returneras komplett. I många fall finns det också krav på hur mycket produkten får vara använd för att räknas som en DOA. Returneringskostnader betalas dock av köparen.

F: Vem beslutar om min trasiga produkt är en DOA och att den ska bytas ut?
S: Det är alltid en auktoriserad serviceverkstad som avgör om produkten beviljas som DOA och ska bytas ut mot en ny. Innan en produkt godkänns som DOA måste den testas på en verkstad. Vi på Mobylix kan dessvärre aldrig garantera att en produkt kommer beviljas som DOA eftersom vi inte får ta det beslutet.

F: Är det inte självklart att jag får en ny produkt om den jag köpt är trasig när jag får den?
S: Nej. Tillverkarna lämnar garanti på produkten som omfattar tillverkningsfel/fel som kan härledas till fabriken. Det normala garantiförfarandet är reparation, och innebär att tillverkaren åtgärdar felet på produkten du köpt.

F: Kan jag byta eller returnera produkten?
S: Du har 14 dagar från köpdatumet för att returnera eller byta enheten. Den ska vara i oöppnad originalförpackning och oanvänd. Returneringskostnader betalas av köparen.

F: Kan jag få pengarna tillbaka för en beställd vara?
S: Du har 14 dagars ångerrätt från köpdatumet för att returnera produkten och få pengarna tillbaka. Du kan avböja att ta emot paketet från kuriren. Produkten ska vara i oöppnad originalförpackning och oanvänd. Returneringskostnader betalas av köparen.

F: Vad är leveranstiden och fraktkostnaden?
S: Normalt levereras produkter inom 5-7 dagar. Information om detta anges även på varje produktsida såsom "Leveranstid: 5-7 arbetsdagar". Du kan se den uppskattade leveranstiden om Du lägger produkten i varukorgen och anger Ditt postnummer, sedan kommer systemet även att beräkna frakten.

F: Hur kan jag spåra leveransen av min order?
S: När ordern har sänts ut mejlar vi en leveransbekräftelse med en spårningskod till kunden.
Med hjälp av koden kan Du alltid spåra Ditt paket eller ställa frågor på:
- DHL Express
- DPD (Postnord)

F: Varför blir min order försenad och kan jag avbeställa?
S: Vid produkter med lågt lagerantal såsom 1-5 st kan vi inte garantera att de finns i lager när Din order hanteras; statusen kan bli "ej i lager". I så fall väntar vi på en ny leverans. Om Din order blir försenad längre än 5 arbetsdagar, kontakta oss och vi strävar efter att lösa problemet eller Du kan avbeställa med full återbetalning. Vänligen ange Ditt ordernummer när Du skriver till oss.

F: Varför är pengarna fortfarande inte återbetalda till mitt bankkonto?
S: Knaitek överför inte pengar direkt till kunder. Alla betalningar av våra kunder sker via betalningssystemet Klarna. Vid avbeställning av ett order sänds statusen automatiskt till Klarna för återbetalning. Normalt återbetalar Klarna inom 5 arbetsdagar. Om Du har ytterligare frågor, kontakta gärna Klarna direkt: www.klarna.se

F: Jag har lagt en produkt i varukorgen men kan inte slutföra ordern.
S: Var god se bilden nedan med nödvändiga steg för att lägga en order: