0,00 kr

img

SNABB LEVERANS

Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar med DHL Express

img

FRÅGOR OCH SVAR

Söker Du svar?

img

ÅTERKOPPLING FRÅN KUNDER

Kunders erfarenheter

img

Klarna-Säker shopping

Delbetalningar, 14 dagars faktura

Frågor och svar

F: Jag har lagt en order men inte fått någon bekräftelse via e-post. Varför det och kommer ordern att hanteras?
S: Om orderstatusen efter orderläggandet visade lyckad beställning kommer ordern att hanteras normalt. Bekräftelsen sändes automatiskt till Din e-postadress. Om Du inte ser den, kolla även Din skräppost eller papperskorgen, ibland klassas sådana automatiska e-postmeddelanden som skräppost av Google.com och Hotmail.com. Om Du fortfarande inte hittar den, skriv till oss och vi bekräftar statusen för Din order.

F: Säljer ni 100% nya, obegagnade originalprodukter?
S: Ja, vi säljer uteslutande nya (om inte annat anges "SALE OUT"), obegagnade mobila enheter som är 100% original och SIM olåst.

F: Efter en tid av användning uppkom det tekniska problem på enheten. Vad borde jag göra? 
S: För att fastslå problem som tekniska problem ska produkten kontrolleras av auktoriserad garantiservice. Så vi rekommenderar att skicka produkten först till teknisk kontroll. Listan över auktoriserade garantiservice kan hittas från denna länk. Skulle enheten ha tekniska fel, ska den repareras gratis i enlighet med garantivillkor i tillverkningsstandarden och återskickas till dig. Säljaren är inte skyldig att ersätta eller återbetala pengar om några tekniska fel uppstår under garantiperiodens användning 1990:932 §27. Garantiperioden definieras av tillverkaren; det brukar vara 1-2 år. Kunden kan dock upphäva köpet inte längre än 14 dagar efter säljdatumet 2005:59 §10. I så fall kan vi göra kunden skyldig till ersättning för kvalitetsloss för 20-30% av produktpriset, som har orsakats av produktanvändning 2005:59 §15.

F: Jag vill beställa produkter som företagskund. Hur borde jag få faktura från mitt företag?
S: : I så fall ska vi skapa en export VAT0% faktura för ditt företag, så ange gärna dina företagsdetaljer: företagsnamn, VAT-nr, leveransadress och zip-kod samt mobilnummer, produkter du vill beställa ska förses med kvantitet. Betalningsvillkor: fullständig förskottsbetalning via banköverföring.

F: Skyddsglaset som jag fick från er för liten. Är det för en annan modell, har ni skickat mig den felaktiga?
S: Vi skickade dig korrekta produkten. Du beställde platt skyddsglas, som täcker bara den platta delen av skärmen, så därför syns det som mindre. För att täcka skärmen helt behöver du beställa FULL FACE 3D modeller, som är dyrare

F: Varför har jag inte fått någon order- och leveransbekräftelse till min e-postadress?
S: Ibland klassas sådana automatiska e-postmeddelanden som skräppost av Google.com och Hotmail.com. Var god kolla Din skräppost.

F: Vad betyder T-Mobile, Vodafone, O2 i telefoners namn och betyder det att dessa telefoner är SIM-låsta?
S: Operatörer såsom T-Mobile, Vodafone, O2 är ursprungliga återförsäljare och ingenting annat. Alla dessa telefoner är EU SIM olåst.

F: Varför har ni olika priser på samma telefonmodell? Finns det några tekniska skillnader?
S: Ibland finns det vissa skillnader i leverantörspriser, alla våra priser baseras på inköpspriserna. Alla telefoner av samma modell är tekniskt och visuellt identiska.

F: Har era mobiltelefoner svensk meny?
S: Ja, 99% av våra telefoner har meny på svenska och alla EU europeiska språk. HTC är ett undantag, vissa Xiaomi, HTC-modeller har begränsade språkalternativ. Information om detta anges i tekniska specifikationer på produktsidan för varje modell och du kan alltid titta efter: Menyspråk: CZ,DK,DE,EE,GB,ES,FR,HR,IS,IT,LV,LT,HU,NL,NO,PL,PT,RO,SL,SK,SRB,FI, SE ,TR,GR,BG,RU

F: Kommer Samsung Pay arbeta på mobiltelefoner?
S: Så vitt vi vet kommer det inte att fungera på Samsung modeller. Du bör köpa telefoner från lokala operatörer, om du vill använda Samsung Pay. Vi säljer inte nordiska modeller.

F: Är det inte självklart att jag får en ny produkt om den jag köpt är trasig när jag får den?
S: Nej. Tillverkarna lämnar garanti på produkten som omfattar tillverkningsfel/fel som kan härledas till fabriken. Det normala garantiförfarandet är reparation, och innebär att tillverkaren åtgärdar felet på produkten du köpt.

F: Kan jag byta eller returnera produkten?
S: Du har 14 dagar från köpdatumet för att returnera eller byta enheten. Den ska vara i oöppnad originalförpackning och oanvänd. Returneringskostnader betalas av köparen.

F: Kan jag få pengarna tillbaka för en beställd vara?
S: Du har 14 dagars ångerrätt från köpdatumet för att returnera produkten och få pengarna tillbaka. Du kan avböja att ta emot paketet från kuriren. Produkten ska vara i oöppnad originalförpackning och oanvänd. Returneringskostnader betalas av köparen.

F: Vad är leveranstiden och fraktkostnaden?
S: Normalt levereras produkter inom 5-7 dagar. Information om detta anges även på varje produktsida såsom "Leveranstid: 5-7 arbetsdagar". Du kan se den uppskattade leveranstiden om Du lägger produkten i varukorgen och anger Ditt postnummer, sedan kommer systemet även att beräkna frakten.

F: Hur kan jag spåra leveransen av min order?
S: När ordern har sänts ut mejlar vi en leveransbekräftelse med en spårningskod till kunden.
Med hjälp av koden kan Du alltid spåra Ditt paket eller ställa frågor på:
- DHL Express
- DPD (Postnord)

F: Varför blir min order försenad och kan jag avbeställa?
S: Vid produkter med lågt lagerantal såsom 1-5 st kan vi inte garantera att de finns i lager när Din order hanteras; statusen kan bli "ej i lager". I så fall väntar vi på en ny leverans. Om Din order blir försenad längre än 5 arbetsdagar, kontakta oss och vi strävar efter att lösa problemet eller Du kan avbeställa med full återbetalning. Vänligen ange Ditt ordernummer när Du skriver till oss.

F: Varför är pengarna fortfarande inte återbetalda till mitt bankkonto?
S: Knaitek överför inte pengar direkt till kunder. Alla betalningar av våra kunder sker via betalningssystemet Klarna. Vid avbeställning av ett order sänds statusen automatiskt till Klarna för återbetalning. Normalt återbetalar Klarna inom 5 arbetsdagar. Om Du har ytterligare frågor, kontakta gärna Klarna direkt: www.klarna.se

F: Jag har lagt en produkt i varukorgen men kan inte slutföra ordern.
S: 1- Ange postnummer utan mellanslag. Var god se bilden nedan med nödvändiga steg för att lägga en order: