0,00 kr

img

SNABB LEVERANS

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar med DHL Express

img

KONTAKTA OSS

Söker Du svar?

img

ÅTERKOPPLING FRÅN KUNDER

Kunders erfarenheter

img

Klarna-Säker shopping

Delbetalningar, 14 dagars faktura

Kvalitetsgaranti och returpolitik för privata kunder

1. GARANTITID

För produkter utanför presumtionstiden (6 månader) men inom reklamationsrätten (3 år) ligger bevisbördan för att påvisa ursprungligt fel på dig som köpare. Vi kan dock hjälpa dig att sända produkten till en auktoriserad serviceverkstad för bedömning i denna fråga. Tänk på att du själv bekostar frakten vid detta alternativ.

Anmälan om fel och brister hos produkterna kan göras till oss skriftligen. Det måste ske inom rimlig tid (2 månader) efter att du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet alternativt bristen. Om du fortsätter att använda defekt produkt i mer än 2 månader förlorar den sin garanti: 1990:932§20a

1.1. Om din mobiltelefon inte fungerar som den ska kan det hjälpa att skicka den på service. Det innebär att vår verkstad får telefonen skickad till sig och reparerar eller byter ut defekta komponenter. Denna service är kostnadsfri för dig som kund under garanti-tiden som tillverkaren har fastställt. Om skador har tillfogats som inte omfattas av garanti repareras dessa inte kostnadsfritt.
1.2 Handelsfakturan utfgör garantibevis för produkten (Klarna Faktura).
1.3 Produkten måste vara helt upplåst, annars måste du betala för upplåsning (detta är inte ett garantifall.)
1.4 Om produkten har mekaniska skador, förlorar den garantin: djupa repor, tecken på fall ner, sprickor, vätskeskador...

2. GARANTIÅTGÄRDER

2.1. Garantireparation utförs på en av tillverkaren auktoriserad serviceverkstad. Om det inte finns någon auktoriserad serviceverkstad ordnas garantireparation via tillverkarfabriken.
2.2. En produkt som returneras för garantiservice ska åtföljas av en kort beskrivning över naturen av det tekniska problemet, dess uppkomst och upptäckt.
2.3. Mobiltelefoner osch surfplattor: Du behöver bara fylla i registreringsformuläret, skriva ut fraktetiketterna och vänta på kuriren. Fraktkostnad betalar avsändare, returnering av reparerade produkter är också gratis. Om garantibetingelser inte kan tillämpas, konsumenten betalar alla fraktkostnader.

 Registreringsformulär: 

    
   Sony 


2.3.1 XIAOMI, GOOGLE, MEIZU, CUBOT : Returneringskostnader betalas av köparen. Returanmälan (länk för nedladdning)Returadress: KNAITEK OÜ, GSM: +372 5017568, Erika14, Tallinn, 10416, Estonia.
2.4 Datorer och Kringutrustning: INFOCARE.se .Returneringskostnader betalas av köparen.

2.5 Om enheten inte längre tillverkas byter tillverkaren eller importören ut enheten mot en likvärdig eller bättre enhet. Om bytet inte är möjligt återbetalas köpbeloppet.
2.6 Om inga tekniska fel fastställs hos den returnerade produkten vid kontroll på servicecentret förbehåller vi oss rätten att debitera avsändaren för kontrollkostnader och sända tillbaka produkten till avsändaren.

3. AVBESTÄLLNING och RETUR

3.1. Du är berättigad till avbeställning efter betalning för produkterna och innan produkten levererades. Mottagaren böjs med fraktkostnad om han avvisar för att få paketet. Minsta fraktkostnad för retur är 250 SEK. Sänd ett meddelande om detta till webbutiken Mobilyx på e-postadress info@mobilyx.se; ange även ordernumret.

3.2 Konsumenten är berättigad till byte eller retur av produkter köpta i en webbutik inom 14 dagar 2005:59 §10. Vid retur ska produkten vara i oskadad originalförpackning eller oanvänd. Kunden kan öppna paketet utan att skada det och bara skära säkerhetsskyddet. Om konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion: Konsumenten ska i så fall betala för värdeminskningen som skett för den del han/hon har använt varan utöver vad som ångerrätten tillåter. Säljaren är berättigad att kräva vite på upp till 20-30% (beroende på produktens skick) av det slutgiltiga orderbeloppet 2005:59§15 . Om produkten är mekaniskt skadad, säljaren är berättigad att kräva vite på upp till 30-100% (beroende på produktens skick) av det slutgiltiga orderbeloppet 2005:59§15. Vi accepterar inte tillbaka, används skyddande tillbehör: skyddsglas mm. Av objektiva skäl kan vi inte acceptera retur av använda engångsskyddande material. Troligt att de inte fästs korrekt eller skadades vid användning. Detta kan vi inte styra eller inspektera. Returneringskostnader betalas av köparen. För retur bör konsumenten fylla i returformuläret med följande uppgifter: produkt som returneras, ordernummer, namn av mottagaren av återbetalningen. Returanmälan (länk för nedladdning)Returadress: KNAITEK OÜ, GSM: +372 5017568, Erika14, Tallinn, 10416, Estonia.